Hvad er en pakkerejse? Og hvornår og hvordan er du dækket ved køb af en pakkerejse? Bliv klogere på, hvordan du som kunde er stillet, når du køber en pakkerejse hos Jysk Rejsebureau.
Rejseydelser der kan indgå i en pakkerejse:
Se mere om hvad en pakkerejse kan være.
En pakkerejse, der varer under 24 timer, er kun omfattet af fondens dækning, hvis den indeholder indkvartering – uanset hvad prisen er.
Se mere om krav til dækning her:
På Rejsegarantifondens hjemmeside kan du læse mere om, hvordan du er dækket af fonden, hvor du kan holde dig opdateret og hvor du kan søge hjælp, både hvis du er ude at rejse på konkurstidspunktet og hvis du ikke er nået at påbegynde rejsen.
Mærk trygheden på din rejse med Jysk Rejsebureau
Hvis du booker en rejse hos os med minimum fly og hotel, er du dækket af pakkerejseloven. Der kan være meget store fordele (også økonomiske) ved at købe en pakkerejse gennem et rejsebureau. Vi har samlet nogle af fordelene nedenfor:- Ansvar samlet ét sted: Hvis noget går galt (f.eks. forsinkelse, aflyst fly eller hotelproblemer), er vi som rejsearrangør ansvarlig for at finde en løsning, selvom problemet skyldes en tredjepart.
- Ret til afbestilling ved særlige omstændigheder: Når du køber en pakkerejse, kan du også have ret til afbestilling ved ekstraordinære omstændigheder f.eks. hvis udenrigsministeriet fraråder ikke nødvendige rejser til en destination. Her kan du aflyse rejsen og få refusion.
- Dækning i tilfælde af konkurs: Jysk Rejsebureau er naturligvis medlem af Rejsegarantifonden. Hvis du har købt en pakkerejse gennem en virksomhed, som er omfattet af Rejsegarantifonden, vil du få den bedste dækning i tilfælde af konkurs.
- Døgnbemandet nødtelefon: Er du kunde hos Jysk Rejsebureau, kan du komme i kontakt med vores nødtelefon hele døgnet, hvis der skulle opstå et problem på din rejse.
Hvad er en pakkerejse?
Ved en pakkerejse forstås en kombination af mindst to af nedenstående rejseydelser, der er købt samlet eller har været udbudt til en samlet pris.Rejseydelser der kan indgå i en pakkerejse:
- Transport, herunder leje af transport. Hos Jysk Rejsebureau skal flyrejsen altid indgå som en del af rejsen.
- Indkvartering
- Anden turistmæssig ydelse, der ikke er direkte knyttet til transport eller indkvartering, men som udgør en væsentlig del af pakkerejsen. Det kan fx være dykning, koncertbillet, trekking
Se mere om hvad en pakkerejse kan være.
En pakkerejse, der varer under 24 timer, er kun omfattet af fondens dækning, hvis den indeholder indkvartering – uanset hvad prisen er.
Dækning i tilfælde af konkurs
Du kan være helt tryg når du køber en pakkerejse hos Jysk Rejsebureau. Vi er nemlig medlem af Rejsegarantifonden, hvilket betyder at du er dækket af fonden i tilfælde af konkurs.Se mere om krav til dækning her:
- Din rejseudbyder skal på købstidspunktet være registreret i Rejsegarantifonden. Tjek Jysk Rejsebureaus medlemsskab her.
- Din rejse er en pakkerejse
- Du kan dokumentere, at du har købt en pakkerejse, og at du har betalt for den
- Den rejsebyder, du har købt pakkerejsen af, skal være gået konkurs
- Du er automatisk omfattet af Rejsegarantifondens dækning, hvis ovenstående krav er opfyldt. Du skal ikke gøre noget aktivt for at tilvælge dækningen, og det behøver ikke at være angivet på din billet/faktura, at du er omfattet.
På Rejsegarantifondens hjemmeside kan du læse mere om, hvordan du er dækket af fonden, hvor du kan holde dig opdateret og hvor du kan søge hjælp, både hvis du er ude at rejse på konkurstidspunktet og hvis du ikke er nået at påbegynde rejsen.